پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251293
رئيس جمهور«قانون رتبه‌بندي معلمان» را براي اجرا ابلاغ کرد/پرونده‌اي که ۱۰سال خاک خورد؛ اما نتيجه داد
تاریخ انتشار : 1400/12/24 07:46:59
نمایش : 1074
رئيس جمهور «قانون تظام رتبه‌بندي معلمان» را که عاقبت پس از 10 سال ناکامي دولت هاي پيشين هفته گذشته به تصويب شوراي نگهبان هم رسيد، براي اجرا به «وزارت آموزش و پرورش» و «سازمان برنامه و بودجه» و «سازمان اداري و استخدامي کشور» ابلاغ کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور، امروز يکشنبه در اجراي اصل يکصد و بيست و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، «قانون نظام رتبه‌بندي معلمان» مصوب مجلس شوراي اسلامي را براي اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداري و استخدامي کشور ابلاغ کرد.

 

بالاخره پس از فراز و فرود هاي بسيار طرح رتبه بندي معلمان پس از 10 سال خاک خوردن در سه دولت قبل به همت و تلاش دولت سيزدهم به تصويب رسيد و امروز توسط رئيس جمهور به متوليان اجرايي ابلاغ شد.

 محمد وحيدي عضو کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي روز 17 اسفند در گفت و گو با ايسنا راجع به تصويب لايحه رتبه بندي معلمان از سوي شوراي نگهبان گفته بود: رتبه بندي معلمان علي‌رغم ميل باطني دولت‌ها که رتبه بندي را موضوع اضافه بر پرداخت حقوق در واقع در آموزش و پرورش تلقي مي‌کردند، با مصوبه شوراي نگهبان به ثمر نشست.

اين عضو کميسيون تلفيق اجراي رتبه بندي معلمان را به لحاط ماهوي موجب پايه‌گذاري نظام شايستگي در تعليم و تربيت ايران دانسته است.
 

اما در مقابل بسياري از کارشناسان واقع‌بين نظام آموزشي به علاوه آن دسته از به اصطلاح منتقداني که همواره بر طبل مخالفت مي کويند و در تلاشند که برعکس تحليل‌هاي حزب موافق خود، تلاش دولت جديد را عقيم و ابتر بنمايانند و به اصطلاح کوه دولت سيزدهم را کاه جلوه دهند، پس از مخابره اين خبر در عين ناباوري از عدم اجراي آن سخن گفتند!

اما اگر حتي بر فرض محال اين طرح و قانون مورد بحث به هر دليلي، قابليت اجرا هم نداشته باشد، بايد انصاف داد که به نتيجه رساندن و متقاعد کردن دستگاه ها و افرادي که مخالف جدي قانون رتبه بندي معلمان بوده اند، کاري کارستان و دستاوردي قابل تحسين است که اگر از هر زاويه اي به آن نگريسته شود، بيشتر رويکرد عدالت محور دولت سيزدهم جلوه خواهد کرد.

جالب اينجاست که تنها به فاصله پنج روز از انتشار خبر تصويب لايحه‌رتبه‌بندي معلمان از سوي شوراي نگهبان دقايقي پيش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري از ابلاغ اين قانون به وزارت آموزش و پرورش و ساير دستگاه هاي مرتبط با اجراي آن خبر داد.

پايگاه اطلاع رساني دولت در اين رابطه نوشت: حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور، امروز يکشنبه در اجراي اصل يکصد و بيست و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، «قانون نظام رتبه‌بندي معلمان» مصوب مجلس شوراي اسلامي را براي اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداري و استخدامي کشور ابلاغ کرد.

«قانون نظام رتبه‌بندي معلمان» در جلسه علني روز يکشنبه مورخ پانزدهم اسفند ماه يکهزار و چهارصد مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ ۱۴۰۰,۱۲.۱۶ به تاييد شوراي نگهبان رسيده بود.

با اين وجود به نظر مي رسد که دولت در رويکرد کاري خود بر اجاري مهمترين و حياتي ترين پروژه هاي تاکيد دارد که در اين رهگذر بتواند هرچه زود تر موجبات رفاه و بهبود معيشت آحاد مختلف مردم جامعه را فراهم نمايد. 

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html